Dėl ko įvyko nelaimingas atsitikimas AB „Lietuvos geležinkeliai“?

Lietuvos vežėjų profesinė sąjunga (LVPS) kreipėsi į LR Susisiekimo ministrą Roką Masiulį, ragindama skubiai susitikti su AB „Lietuvos geležinkeliai“ profesinės sąjungos aktyvu. Būtina kuo skubiau aptarti darbo saugos situaciją įmonėje, pažvelgti į darbuotojų darbo ir poilsio rėžimą eilinių darbuotojų akimis. Apie situaciją įmonėje  buvo kalbama ir spaudos konferencijoje, kurią iš karto po nelaimingo atsitikimo AB „Lietuvos geležinkeliai“ Vaidotų stotyje, organizavo LVPS. Spaudos konferencijoje dalyvavo: AB „Lietuvos geležinkeliai“ profesinės sąjungos pirmininkas Stanislavas Fedaravičius, tarybos narys Andrius Šlepikas, Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos teisininkė Rita Kairienė. Spaudos konferencija organizuota, reaguojant į nelaimingą atsitikimą, kai Vaidotų geležinkelio stotyje žuvo du sniegą nuo bėgių valią darbuotojai.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ profesinės sąjungos pirmininkas Stanislavas Fedaravičius sako, jog kolkas vyksta tyrimas ir pasakyti, kodėl konkrečiai įvyko nelaimė, dar negalima, galime tik spėlioti. Pastaruoju metu bendrovėje  drastiškai mažinamas darbuotojų skaičius. Galbūt reikia mažinti administracijos darbuotojų skaičių, bet eilinių darbuotojų, mašinistų jau stinga. Stanislavas Fedaravičius ne kartą žodžiu ir raštu kreipėsi į įmonės administraciją, ragindamas atkreipti dėmesį į mašinistų darbo sąlygas. „Šilumvežių mašinistai yra pervargę“, – sako jis. Jau nežiūrint į tai, kad  buvo nuspręsta, jog mašinistai, anksčiau dirbę po du, dabar dirba po vieną, nors kaimyninėse šalyse yra kitaip. „Dar baisiau gali įvykti, ir mes apie tai jau kalbame pusę metų. Mašinistai per susirinkimus su vadovybe atsistoja ir sako: mes važiuojam, valdom traukinius ir mes užmiegam! Vairuodami tiesiog užmiegam. Čia yra vadovybės sugalvotas eksperimentas, kad mašinistai važiuos į kelionę su dvigubu poilsiu. Tai reiškia, kad jie važiuoja 12 valandų, po to miega ne mažiau kaip 6 valandas, po to važiuoja dar 12 valandų, o po to 12 valandų ilsisi. Bet po to reikia vėl 12 valandų važiuot! Ir taip išeina, kad viena kelionė užtrunka 50 ar net 52 valandas. O juk tai yra daugiau, nei savaitinė darbo valandų norma – 48“, –  spaudos konferencijoje sakė S. Fedaravičius.

LVPS teisininkė Rita Kairienė priminė, kad darbo kodekse numatyta, jog darbuotojas turi teisę nedirbti darbų, kurie yra nesuderėti darbo sutartyje arba neįrašyti į pareigines nuostatas. Darbuotojas taip pat turi teisę atsisakyti dirbti darbo, jeigu nėra apmokytas, arba darbas kelia pavojų jo ir kitų darbuotojų gyvybei ir sveikatai.

Ji taip pat sakė, jog atsakyti į klausimą  dėl ko įvyko nelaimė, dar negalima. Ji gerai pažinojo vieną iš žuvusiųjų. Jos žiniomis tas darbuotojas, bendrovėje dirbo vairuotoju.

Š.m. kovo 15 d. planuojamas  profesinės sąjungos atstovų ir AB “Lietuvos geležinkeliai” generalinio direktoriaus  M.Bartuškos susitikimas.

Posted in Uncategorized.